Translate

4 Mayıs 2015 Pazartesi

TEKTONİK, HİPERBOLİK, PLATONİK

  Aşk denilince aklınıza sevgiliyle sinemaya gitmek, deniz kenarında gezerken kağıt helva yemek ya da romantik akşam yemekleri filan gelmiyordur eminim. Filmlerde, dizilerde gördüğünüz klişe sahneler bunların hepsi. Burası gerçek dünya dostum. Ve hepimizin bir zamanlar ulaşılmazı, büyük aşkı, platonik tutkusu mutlaka vardı. Çok azımızın hala var... Yine o filmlerde ezik çocuğun popüler kıza aşık olması ve film sonunda  sevgili olmaları gibi bir durumda yok üstelik... Vazgeçmek zorunda kalınılan gerçeklik var burada... Bizim kültürümüzde de bir söz var: Olmayacak duaya amin dememek.
  Öyle ya hepimizin kendimizce işleri, hayat telaşesi, kafasında bin bir tilkisi var. Bir de öğrenciysen ve odaklanmam gereken derslerin, sınavların varsa boş ver abi hiç aşık olma. Hele platonik aşk mı? Yok yok asla! Bilmeniz gereken bir gerçek daha var yalnız. Ne yaparsanız yapın aşktan kaçamazsınız...

  Benim bahsetmek istediğim durumsa bu değil. Acınılası bir gerçek şu ki: Şimdilerde kimse platonik bir aşkı kabullenmiyor. Elimizde ne varsa eyvallah deyip bırakın da sevgilimizle aşkımızı yaşayalım tavırları içindeyiz. Aşk mı diyorsunuz yani siz buna? Uğrana savaşmadan ne kazanabilirsiniz? Ayrılık sonrası travmalar ise ayrı bir ilginçlik zaten. Bir yerde okumuştum 'kazanılmadan kaybedilen şeyler her zaman acı verir insana' diyordu. Kazanmadan kaybettiğimize üzülmek doğamızda var galiba. Aşk ve savaşı bir çok kez aynı cümlede kullanmışlığımız var diye söylüyorum. Savaşçı bir toplumun pes eden gençleriyiz...
  
 

4 yorum:

  1. bize en büyük kötülü eski yeşilçam türk filmleri yaptı. Sadri alışıktan öğrendik finalede ne olursa olsun kazananın seven olduğunu. Kartal tibet anlattı bize sabredince nasıl olsa kazanacağımızı. o yüzden değerli arkadaşım bizler 70 lerde 80 lerde kaldık :(

    YanıtlaSil
  2. Hala o masum sabretmeye değer sevdalar olsa aşk dediğimiz şeyi belkide gerçekten biliyor olurduk. Ama ne yazık ki hiç bir şeyimizin samimi olmadığı bu çağda aşklarımızda samimi değil.. :\

    YanıtlaSil
  3. size katılmakla beraber yinede dünyanın herhangi bir yerinde ilişkilerin saf ve temiz kısmına inanan beklentisiz seven bir sürü insan olduğuna inancı yitirmemek gerek. Ancak böyle ayakta kalmak mümkün sadece biraz zaman ve sabır lazım

    YanıtlaSil
  4. "Herkesi sabır konusunda olgunlaştıran bileri vardır." ^_^

    YanıtlaSil